Tuesday 31 December 2019

Selamat tinggal 2019 dan selamat datang 2020




Sepatutnya malam tahun baru ini aku berhajat nak sambut di KLCC menyaksikan bunga api seperti ambang tahun 2019.Tapi...entah kenapa terasa malas nak bersesak-sesak naik train dan menyonsong arus manusia di tengah keramaian,mood aku jadi mellow dan malas sekali..tambahan pula memikirkan cara nak balik ke rumah,hanya Grab car sahaja,tambang sudah tentu memcecah rm45 sehala..sama seperti tahun sudah..tambahan pula bapaku ada di dalam wad,terasa tak elok aku keluar berseronok.Aku batalkan program sambutan tahun baru malam ini dengan temanku.

Aku lebih senang melayan dan muhasabah diri di rumah..Selepas pulang bekerja jam 10.30 malam,aku mandi dan buka laptop menulis blog ini...terasa sejuk dan meremang bulu roma.Angin bertiup lembut di tepi tingkap bilik.

Banyak kisah sadis aku di tahun 2019,kebanyakannya berkaitan lelaki ,mistis dan tempat kerja.Perit,pedih,menyakitkan derita yg aku tanggung sampai hampir nak mental.Dengan ini aku kafankan,kuburkan dan timbus semua kepahitan tahun 2019,takkan aku gali lagi ia dari kubur.Aku akan anggap ianya tak pernah terjadi padaku..ianya hanya satu mimpi.

Azam tahun baru aku apa?

bismillah....

Nak menjadi hamba ALLAH yg lebih bertakwa dan dekat dgn ALLAH

Nak buang toxic people in my circle life.

Not depend to others (tak nak taksub dgn sesiapa)

I dont care anymore,who come and who left,who stay

Tak nak kenal dengan sesiapa dah mengundang bala dalam hidup,biar aku adalah aku sahaja

Lepaskan semua kenangan pahit tahun-tahun sudah

Memaafkan sesiapa shj yg pernah menyakiti aku dalam sedar atau tidak

Tidak berharap/bergantung harap kepada siapa kecuali ALLAH

Tidak cepat berangan kosong 

Tidak jatuh dgn apa jua komen org pada aku,aku sayang diri aku

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

Baju beracun

 Setelah sekian lama aku struggle untuk  mengurangkan keinginan hawa nafsu membeli pakaian semata-mata ikut fesyen akhirnya kini aku temui j...